Spadek mocy, jakby odcięło paliwo w 1,9TDI, 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • orzel720
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2276
    • Superb II combi (3V5)

    Spadek mocy, jakby odcięło paliwo w 1,9TDI, 110KM

    Zamieszczone przez TomekL
    Zamieszczone przez dede_adam
    Opisz wrazenia z jazdy fabka rs`kiem....
    Oczywiscie ze mozesz siedziec na forum i skrobać :wink: :diabelski_usmiech

    Więc było tak :

    autko stało w salonie gotowe do odbioru, nawoskowane i wypolerowane i było piękne 8) 8) 8) . Oczywiście natychmiast jak wyjechałem na zewnątrz zaczął nap...ć deszcz dosyć konkretnie i po chwili auto juz nie było czyściutkie . Co do samych wrażeń - to może opiszę wrażenia z jazdy RS którego dostałem na auto zastępcze, bo był już dotarty i można mu było cisnąć :twisted: . W porównaniu do mojej chipnietej octy (około 180 KM) przyspieszenie ze statru jest w seryjnym RS trochę gorsze (mówię o odczuciach subiektywnych a nie liczbach z katalogu), elastyczność na wyższych biegach jest za to lepsza w RS (w końcu więcej Nm przy niższych obrotach). To co mnie najbardziej urzekło w tym aucie to zawieszenie i sposób w jaki się prowadzi. Zawieszenie jest wyrażnie twardsze nie ż w octavii (nawet w mojej, a miałem sprężyny i amory eibacha), ale pozostało jeszcze dosyć komfortu żeby plomby z zębów nie powypadały. Auto reaguje natychmiast na ruchy kierownicą (trzeba wręcz się przyzwyczaić), prędkości na łukach można rozwinąć naprawdę kosmiczne, ESP się wcina b. późno i dosyć delikatnie - auto poprostu zaczyna zwalniać i słychać tylko pracę tej całej hydauliki. Hamulce są mocniejsze i świetnie się dają dozować. Fotele mają całkiem fajne trzymanie boczne. Samochodzik cały czas robi wrażenie bardzo zwartego i gotowego do ataku :twisted: reakcja na gaz jest natychmiastowa, nie ma jednak sensu kręcić silnika powyżej 4 tys obr - lepiej wcześniej zmienić bieg i cieszyć się momentem obrotowym (mowa o serii oczywiście - nie wiem jak jest po chipie). Ja generalnie dosyć długo przyzwyczajam się do nowych rzeczy, ale ten RS pasuje mi jak ulał, od razu poczułem się jak w domu


    Pozdrówki

    Tomek


    zapraszam do klubu fabii www.fcp.pl 8)
  • Chicken
    Ambiente
    • 2004
    • 113

    #2
    Spadek mocy, jakby odcięło paliwo w 1,9TDI, 110KM

    Mam problem, od dłuższego czasu, a mianowicie średnio przy 160km/h na 5 biegu auto jakby traci moc i później juz nie ma przyspieszenia i nie mogę jechać szybciej niż 140-145km/h. Zaznaczam, ze nie zawsze się tak dzieje, ale b. często.
    Ostatnio pierwszy raz stało mi się to na 4 biegu i wydaje mi się, ze zależy to od obrotów, a nie prędkości.
    Po wyłączeniu i właczeniu silnika przyspieszenie znowu jest OK.
    Mój tatko miał podobny problem, ale co jakiś czas obaj wlewamy tak płynik do baku z Shela i jemu pomogło. Może miał cosik zasyfione, ale u mnie nie pomaga.
    Obawiam się, że turbinka słabnie, albo może coś w komputrze?
    przejechane mam 199000km. Tatko ma 310000km i wszystko teraz OK.

    Co Wy na to? Spotkał się ktoś z tym?
    Pozdrawiam

    "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
    Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
    Tu łączymy teorię z praktyką.
    To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Re: Spadek mocy, jakby odcięło paliwo w 1,9TDI, 110KM

      Zamieszczone przez Chicken
      Mam problem, od dłuższego czasu, a mianowicie średnio przy 160km/h na 5 biegu auto jakby traci moc i później juz nie ma przyspieszenia i nie mogę jechać szybciej niż 140-145km/h. Zaznaczam, ze nie zawsze się tak dzieje, ale b. często.
      Ostatnio pierwszy raz stało mi się to na 4 biegu i wydaje mi się, ze zależy to od obrotów, a nie prędkości.
      Po wyłączeniu i właczeniu silnika przyspieszenie znowu jest OK.
      Mój tatko miał podobny problem, ale co jakiś czas obaj wlewamy tak płynik do baku z Shela i jemu pomogło. Może miał cosik zasyfione, ale u mnie nie pomaga.
      Obawiam się, że turbinka słabnie, albo może coś w komputrze?
      przejechane mam 199000km. Tatko ma 310000km i wszystko teraz OK.

      Co Wy na to? Spotkał się ktoś z tym?
      Masz notlauf - sprezarka Ci przepompowuje. Powodow tego moze byc kilka - bardzo czesto sa to zapieczone "kierownice".
      Nie ma co dywagowac - potrzebujesz diagnozy.

      W kazdym razie przygotuj sie na najgorsze - czyli nawet koniecznosc wymiany sprezarki - przy tym przebiegu to nic nadzwyczajnego...
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Chicken
        Ambiente
        • 2004
        • 113

        #4
        No gość w serwisie powiedział mi, że musiałby trochę pogrzebać i mi powie, ale to przy nast. wymianie oleju itd.
        Zapomniałem dodać, że jak miała 120000km to też tak się robiło.
        Pozdrawiam

        "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
        Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
        Tu łączymy teorię z praktyką.
        To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Zamieszczone przez Chicken
          Zapomniałem dodać, że jak miała 120000km to też tak się robiło.
          I co wtedy bylo?
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Chicken
            Ambiente
            • 2004
            • 113

            #6
            Tzn. od tamtego czasu mam tę Octę i nic z tym nie robiłem.
            Chodziło mi o to, że teraz niby większy przebieg bo 199kkm, a było tak już przy 120kkm.
            Zaczyna mnie to wkurzać ponieważ zdarza się częściej, ale jednak nie zawsze.

            2 tyg. temu jechałem do Niemiec i dziś wieczorem znowu jadę więc pewnie będę się wkurzał na autobanie. Nie jadę sam więc raczej odpada gaszenie silnika podczas jazdy i odpalanie dla resetu.
            Pozdrawiam

            "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
            Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
            Tu łączymy teorię z praktyką.
            To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

            Komentarz

            • wasyl
              L&K
              • 2005
              • 1084

              #7
              A przepływomierz sprawdzałeś, przy tym przebiegu 120kkm powinnien być już walnięty? :?
              ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
              www.wasilewski-foto.pl
              KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

              Komentarz

              • Chicken
                Ambiente
                • 2004
                • 113

                #8
                Wcześniej sprawdzali i wyszło, że OK.
                Będę w środę lub czwartek z powodu wyjazdu to się odezwę.
                Pozdrawiam

                "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                Tu łączymy teorię z praktyką.
                To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                Komentarz

                • Piotrus
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Jak juz wspomnial Mikrus powodem jest problem z cisnieniem doladowania: moga to byc zapieczone kierownice, uszkodzony zaworek N75, zapchane wezyki podcisnieniowe albo np przerdzewialy mieszek sterujacy sztanga:

                  (fotka pochodzi ze strony Masters'a i przedstawia moj mieszek)
                  Piotruś
                  AGR(RIP) + ALH

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Mieszek jest da best... :lol:
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • Chicken
                      Ambiente
                      • 2004
                      • 113

                      #11
                      Dzięki panowie
                      Zobaczymy co powie serwis, niedługo jadę - olej znów się zbliża dużymi krokami...

                      Właśnie wróciłem.
                      Wszystko byłoby super gdybym przez cała drogę nie musiał trzymać się poniżej 160km/h. 3 razy gasiłem silnik podczas jazdy
                      Aż mnie serce ściskało, jak inne bryki pomykały lewym pasem szybciej niż 160km/h, a poza tym spieszyło mi się do domu
                      Pozdrawiam

                      "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                      Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                      Tu łączymy teorię z praktyką.
                      To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                      Komentarz

                      • Aligator
                        Ambiente
                        • 2004
                        • 162

                        #12
                        Zapraszam do siebie na diagnozę, myślę że podłączenie VAGa i jazda testowa załatwią sprawę
                        www.dynosoft.pl

                        Komentarz

                        • Chicken
                          Ambiente
                          • 2004
                          • 113

                          #13
                          To podaj namiary.
                          Jak u mnie tego nie rozwiążą (chociaż powinni bez problemu) to często bywam w Katowicach więc zajrzę jeśli zajdzie konieczność.
                          Pozdrawiam

                          "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                          Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                          Tu łączymy teorię z praktyką.
                          To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            Zamieszczone przez Chicken
                            To podaj namiary.


                            Poza tym Ali ma w profilu email oraz nr gg.
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • Mirass
                              Drive
                              • 2005
                              • 44

                              #15
                              Mam ten sam problem ale z silnikiem 90 KM, po przejechaniu 100-150 km spdek movcy i możemu jechac max 120 km/h.
                              Auto ma przejechane 150 kkm

                              Pozdrawiam
                              Mirass

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Zamieszczone przez Mirass
                                Mam ten sam problem ale z silnikiem 90 KM, po przejechaniu 100-150 km spdek movcy i możemu jechac max 120 km/h.
                                Auto ma przejechane 150 kkm
                                Jestes z Wawy - jedz na diagnoze do Mastersa i bedzie wszystko jasne.
                                TDI 205PS

                                Komentarz


                                • #17
                                  Chicken, Witaj,

                                  Mam w octavii podobne dolegliwości jak twoja, przy ok 150 km/h traci moc i odzyskuje po ponownym uruchomieniu. Poradziłeś z tym już sobie??

                                  Pozdrowionka

                                  Komentarz

                                  • Chicken
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 113

                                    #18
                                    Jeszcze nie, ale jestem na chorobowym po operacji jeszcze 2 tygodnie.
                                    Jak będę zdrów to do wymiany oleju zostało z 2 tys km więc serwis się tym w końcu zajmie. Powinni rozwiązać problem, a jeśli nie to wybiorę się do Ali`ego.
                                    Wesołych Świąt !!!
                                    Pozdrawiam

                                    "Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
                                    Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
                                    Tu łączymy teorię z praktyką.
                                    To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja próbowałem wymieniać przepływomierz, ale nic to nie dało - okazał się o.k po 220 tys...nieźle. Chyba to jednak notlauf, umówiłem się u Masters`a po świętach na dokładną diagnozę i mam nadzieje, że nie będę musiał wymieniać turbinki.
                                      Powrotu do zdrowia i Wesołych Świąt życze

                                      Komentarz

                                      • Techno200
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 782
                                        • Tesla

                                        #20
                                        Ja mam ten sam problem. Mam 1.9TDI 110PS Pierwszy raz mi sie to zrobilo po tym jak mala dostala ostro po garach, jechala z dobrej gorki ponad 210. Mam przejechane 75 tys. km . Pojechalem do goscia do srewisu, powiedzial mi ze to awaria jakiegos zaworu w turbo - koszt z wymina jakies 270 zl. Ale facet nawet pod mache nie zajrzal wiec jestem sceptyczny do jego osadu.
                                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                        Komentarz

                                        • rastafaraj
                                          Drive
                                          • 2005
                                          • 52

                                          #21
                                          Ja tez mialem podobna sytuacje, kiedys jak mialem jeszcze 40tys na liczniku, jechalem do niemczech i mi sie co chwile notlauf zalaczal Nie to ze zamykalem budzik czy cos, normalna ekonomiczna jazda i notlauf co chwila.
                                          W salonie w Polsce na trasie , powiedzieli ze przeplywka jest ok, wszyzstko jest ok a skoro sie tak dzieje to trzeba komputer wymienic akurat mieli jeden na polce, chyba 3tys chceli ode mnie Nie dalem sie, pojechalem do niemczech i tam w salonie VW za 50 Ojro zrobili cos co sie dziwnie nazywa po niemiecku i az do 70tys nie bylo zadnych problemow
                                          Helmut wsiadl za kolko przejchal pare metrow i podlaczyli do vaga i w kilka chwil naprawili... trzeba do specjalistow jezdzic a nie do wrozek diagnozujacych przez zamknieta maske
                                          heheh

                                          Komentarz

                                          • MiKruS
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7976

                                            #22
                                            Zamieszczone przez rastafaraj
                                            W salonie w Polsce na trasie , powiedzieli ze przeplywka jest ok, wszyzstko jest ok a skoro sie tak dzieje to trzeba komputer wymienic akurat mieli jeden na polce, chyba 3tys chceli ode mnie
                                            Podaj nazwe tego ASO - warto wiedziec gdzie takie debile pracują.
                                            TDI 205PS

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_SComp
                                              Drive
                                              • 2004
                                              • 78

                                              #23
                                              u mnie przy przebiegu 23 tyś. też od czasu do czasu pojawia się notlauf - ale najciekawsze, że przy teście dynamicznym na VAG nic nie wychodzi

                                              Komentarz

                                              • jabol79
                                                Classic
                                                • 2005
                                                • 32

                                                #24
                                                Witam
                                                Ja mam identyczny problem.Mam 110km i odcinalo mi moc przy 160 na 5 biegu.Moj mechanik (na ul.Syreny)powiedzial mi ze to wina puszki przy turbinie,wiec wymienilem.Teraz jezdzi jak taczka,0 przyspieszenia!!!
                                                Za pare dni jade na urlop boje sie zeby mi nie stanela na trasie.Co z tym robic????

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  A komputer podpinaliscie do auta, jak bylaby zapieczona sztanga to tez by cos wyszlo. A tu chyba nalozyly sie dwie rzeczy. Padnieta przeplywka lub zawor N75 i na skutek tego, ze auto nie krecilo sie do konca obrotomierza zastala sie ta sztanga.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...